My Italian
Verkooppositie
Voor de beste verkooppositie
Om het dagelijks leven van onze klanten samen makkelijker en leuker te kunnen maken, willen we het beste aanbod bieden. Daarom staat het artikel met het beste aanbod – en daarbij de beste service – als verkooppositie. De verkooppositie is namelijk het eerste dat getoond wordt wanneer een klant een artikel zoekt. En dat vergroot de kans aanzienlijk dat het artikel dat wordt toegevoegd aan de winkelwagen, afkomstig is uit jouw assortiment. En daar helpen we je graag bij – op deze pagina lees je daarom alles over de beste verkooppositie en de prestatiescores die daarbij horen.
Klanttevredenheid staat voorop en om samen met jou de klanten tevreden te maken en te houden, is het belangrijk om aan hun verwachtingen te voldoen. Zodoende zijn we constant op zoek naar het beste aanbod – en het beste aanbod wordt daarom bepaald op basis van prijs, leverbelofte en kwaliteit.
Een goed aanbod helpt je om in de beste verkooppositie terecht te komen. Daarbij wordt gekeken naar verschillende factoren.
Deze factoren wegen mee in de verkooppositie
- Leverbelofte
Hoe sneller je kunt leveren, hoe meer kans je maakt op de beste verkooppositie. Belangrijk is daarbij wel dat je de leverbelofte ook kunt nakomen, zodat de klant weet waar hij aan toe is. Hierbij wordt gekeken naar het maximale aantal leverdagen, dus de leverbelofte 2-3 werkdagen wordt gerekend als 3 leverdagen. - Prijs
Klanten zijn op zoek naar de beste deal en daarom maak je met een scherpe prijs meer kans op de verkooppositie. Minimale prijsverschillen – van bijvoorbeeld 0,01 euro – hebben daarbij geen impact. - Prestatiescore
Klanten gaan er bij hun bestelling vanuit dat het juiste artikel op tijd geleverd wordt en dat ze goed geholpen worden als er onverhoopt iets aan de hand is. Hoe hoger je scoort op de servicenormen, hoe groter je kans is op een positie als best beoordeelde verkoop.
Hoe worden de verschillende factoren voor het koopblok gewogen?
Welk van de drie factoren – leverbelofte, prijs en prestatiescore – het zwaarst meetelt, kan verschillen per productcategorie. Deze weging wordt steeds geoptimaliseerd op basis van klantgedrag. Want waar klanten het bij artikelen die dagelijks gebruikt worden bijvoorbeeld belangrijk vinden dat hun bestelling zo snel mogelijk in huis is, is bij meubels de prijs eerder doorslaggevend.
Doordat we constant proberen de beste deal voor onze klanten te vinden en de conversie van de verkooppositie te optimaliseren, blijft het algoritme achter de beste verkooppositieveranderen.
Zo maak je meer kans op een positie in het verkoopvak.
Je maakt meer kans op de positie als best verkopende wanneer je verbeteringen doorvoert in je leverbelofte, prijs en prestatiescore. In het menu ‘Prestaties’ in je verkoopaccount, zie je waar er voor jou nog winst te behalen valt.
Een verbetering op (één van) de vier servicenormen heeft altijd een positief effect op je prestatiescore en hoe hoger je prestatiescore, hoe meer kans je maakt op een positie in het koopblok. Ook kun je per artikel aanpassingen maken in je prijs en leverbelofte, om te zien wat het best werkt.
Belangrijk is daarbij wel dat je de gemaakte belofte kunt nakomen, anders heeft dit juist een averechts effect op je prestatiescore en daarmee je kans op het koopblok.
Prestatiescore bij Logistiek via My Italian
Je prestatiescore wordt bepaald op basis van jouw eigen zendingen – voor zendingen via Logistiek via My Italian werkt dit anders. Lever je alleen of voor een deel via Logistiek via My Italian? Voor die zendingen wordt alleen het beoordelingscijfer meegeteld zoals dat door klanten gegeven is op de website. De overige servicenormen – ‘Annuleringen’, ‘Op tijd geleverd’ en ‘Track & trace’ zijn met Logistiek via My Italian automatisch goed en je kans om in het koopblok te komen is hiermee dan ook groter.
Veel gestelde vragen:
My Italian biedt de mogelijkheid voor Italiaanse foodprofessionals om hun producten te verkopen.
Wij bieden onze producten aan van hotel tot sportkantine en van restaurant tot cafetaria voor iedere foodprofessional hebben wij een passend aanbod.
De klant kan eenvoudig online bestellen en wij bezorgen tot in de keuken.
Als online platvorm voor Italiaans eten verbinden wij de consument en de horeca met het mooiste aanbod van de Italiaanse keuken te bieden heeft.
De meest exclusieve en authentieke food en non-food producten, vanuit Italie vindt u gebundeld in onze webshop. Staan jouw producten daar binnenkort ook tussen?
Op transparante en duurzame wijze brengen we de smaak van Italie naar de harten van de klant.
.