fbpx
Close
Skip to content

My Italian

Servicenormen

 

Servicenormen voor het meten van je prestatie via My Italian

Het is belangrijk om de verwachtingen van klanten waar te maken door goede service te bieden. Want daardoor blijven klanten terugkomen en kunnen we samen het beste platform van Nederland en België vormen. Om die goede service samen te kunnen waarborgen geldt er een aantal servicenormen op ons platform.

Wat zijn de servicenormen?

Om de kwaliteit van My Italian te kunnen waarborgen, wordt er een aantal servicenormen gehanteerd – die gelden voor het hele platform. En hoe beter je op deze servicenormen presteert, hoe beter je kunt verkopen, hoe meer omzet je haalt en en hoe groter de kans is dat je assortiment in het koopblok komt. Benieuwd hoe jouw score op de servicenormen eruit ziet? Je vindt dit terug op de ‘Prestaties’ pagina in je verkoopaccount.

Prestatiescore

Wil jij jouw prestatie score verbeteren, lees dan snel verder en wordt het top account in jouw segment!

Dit zijn de servicenormen:

Wanneer word je aangesproken op je prestaties?

Binnen de servicenormen hebben ‘Op tijd geleverd’ en ‘Annuleringen’ de meeste invloed op de tevredenheid van de klant. Daarom sturen we je een e-mail wanneer je niet voldoet aan deze twee servicenormen.

Scoor je onverhoopt een keer niet voldoende op de servicenormen ‘Op tijd geleverd’ en ‘Annuleringen’, dan willen we je graag helpen om dit te verbeteren, zodat je meer kunt verkopen via My Italian. Wanneer dit het geval is, gaat een periode van 24 weken in. In deze 24 weken wordt bijgehouden hoeveel weken je wel en niet aan de servicenormen voldoet. Tot zo ver niets aan de hand; er verandert pas iets wanneer je meer dan 4 weken onder de norm presteert, namelijk:

  • Bij 1 tot 4 keer ontvang je een mail waarin we je informeren over het niet halen van de servicenormen – er zijn geen consequenties.
  • Bij 5 keer wordt je winkel tijdelijk gesloten en vragen we je een verbeterplan te schrijven. Aan de hand van dit plan kijken we samen hoe je jouw prestaties kunt verbeteren. Is er kans van slagen? Dan wordt je winkel heropend en kan je weer verkopen via bol.com. Het verbeterplan is hieronder te downloaden.
  • Bij 6 keer krijg je een laatste kans om je prestaties te verbeteren.
  • Na 7 keer niet voldoen aan de servicenormen, wordt je verkoopaccount definitief gesloten. Je kunt dan niet meer inloggen op je verkoopaccount en je assortiment is dan ook niet meer zichtbaar op de website. Hierna kun je niet meer verkopen via My Italian.
 

Wanneer je prestaties gedurende de periode van 24 weken voldoen, dan eindigt het traject automatisch. Pas wanneer je weer onder de servicenormen presteert, start er weer een nieuw verbetertraject.

Waar wordt in het aanspreken rekening mee gehouden?

Wanneer je minder presteert op de servicenormen kan dit natuurlijk verschillende oorzaken hebben. Hieronder lees je waarmee bij het berekenen jouw prestaties wel en geen rekening mee gehouden wordt.

Veel gestelde vragen:

Wat zouden wij kunnen verbeteren?

My Italian _bakcground_logo
Het logo van My Italian met de tekst "My Italian" in sierletters en daaronder "Authentiek Italiaanse producten" in bloklettertjes

© 2021 My Italian B.V.

* De voordelen van My Italian gelden niet voor het gehele assortiment. Bekijk de voorwaarden. Alle prijzen zijn exclusief BTW en andere heffingen en exclusief eventuele verzendkosten en servicekosten. Deze worden berekend bij checkout.
Copyright ©2020 My Italian. All rights reserved. Italians do it better -Ontdek onze ambachtelijke Italiaanse producten, specialiteiten en delicatessen.