My Italian
Prestatiescores
Prestatiescores van My Italian
Voor het bieden van goede service
In het streven naar tevreden klanten is ook het bieden van goede service essentieel. Uit klantonderzoek is namelijk gebleken dat klanten de waarde ‘doen wat je belooft’ het allerbelangrijkst vinden. In je verkoopaccount kun je zien wat jouw prestatiescores zijn, zodat je inzicht hebt in waar voor jou nog kansen liggen.
Hoe beter je scoort op de volgende servicenormen, hoe beter je prestatiescore is en hoe groter je kans op het koopblok:
> Op tijd geleverd
> Annuleringen
> Track & trace
Klanten waarderen het als ze hun bestelling kunnen volgen. Door dit toe te voegen verhoog je je prestatiescore en daarmee de kans op het koopblok. Bij briefpost is het echter niet verplicht om de zending te voorzien van een track & trace nummer.
>Beoordelingen
De eerste drie scores hierboven worden berekend over jouw prestaties op de servicenormen in de afgelopen zes weken. In het verkoopaccount kun je zien naar welke weken hierbij gekeken wordt. De score wordt elke week op woensdag opnieuw berekend.
Voor de score op ‘Beoordelingen’ werkt dit iets anders; hier wordt gekeken naar jouw beoordelingscijfer bij My Italian op het moment dat de wekelijkse score berekend wordt – op woensdag. Bij ‘Beoordelingen’ gaat het dus niet om een zesweekse score.
Hoe kan ik mijn prestatiescore verbeteren?
Je kunt je prestatiescore bekijken in je verkoopaccount, onder de menuknop ‘Prestaties’. Wanneer je daar bij de afbeelding rechtsboven op het i’tje klikt, krijg je een overzicht van jouw score op de verschillende servicenormen. Zo zie je direct op welke vlakken er voor jou nog winst te behalen is.
Wanneer word je aangesproken op je prestaties?
Een verbetering op (één van) de vier servicenormen heeft altijd een positief effect op je prestatiescore en hoe hoger je prestatiescore, hoe meer kans je maakt op een positie in het koopblok. Ook kun je per artikel aanpassingen maken in je prijs en leverbelofte, om te zien wat het best werkt.
Belangrijk is daarbij wel dat je de gemaakte belofte kunt nakomen, anders heeft dit juist een averechts effect op je prestatiescore en daarmee je kans op het koopblok.
Prestatiescore bij Logistiek via My Italian
Je prestatiescore wordt bepaald op basis van jouw eigen zendingen – voor zendingen via Logistiek via My Italian werkt dit anders. Lever je alleen of voor een deel via Logistiek via My Italian? Voor die zendingen wordt alleen het beoordelingscijfer meegeteld zoals dat door klanten gegeven is op de website. De overige servicenormen – ‘Annuleringen’, ‘Op tijd geleverd’ en ‘Track & trace’ zijn met Logistiek via My Italian automatisch goed en je kans om in het koopblok te komen is hiermee dan ook groter.
My Italian biedt de mogelijkheid voor Italiaanse foodprofessionals om hun producten te verkopen.
Wij bieden onze producten aan van hotel tot sportkantine en van restaurant tot cafetaria voor iedere foodprofessional hebben wij een passend aanbod.
De klant kan eenvoudig online bestellen en wij bezorgen tot in de keuken.
Als online platvorm voor Italiaans eten verbinden wij de consument en de horeca met het mooiste aanbod van de Italiaanse keuken te bieden heeft.
De meest exclusieve en authentieke food en non-food producten, vanuit Italie vindt u gebundeld in onze webshop. Staan jouw producten daar binnenkort ook tussen?
Op transparante en duurzame wijze brengen we de smaak van Italie naar de harten van de klant.
.