Frequently Ask Questions
Frequently Asked Questions
My Italian Bestellen & Ontvangen
Wij, onze verkopers en onze bezorgers doen er alles aan om de beloofde levertijd waar te maken. Als dat onverhoopt niet lukt, brengen we je daarvan op de hoogte.
Niet (alles) ontvangen?
We kunnen niet altijd alle artikelen op hetzelfde moment verzenden. In je account zie je of we alles tegelijkertijd verzonden hebben. Als we wel alles hebben verzonden, neem je het beste even contact op met de klantenservice, zoals bijvoorbeeld met ons social team. Dan gaan we meteen op zoek!Niets is zo belangrijk als de levertijd. Daarom zie je nog voordat je iets bestelt wanneer we het artikel bezorgen. Artikelen die direct op voorraad zijn, heb je meestal de zelfde week in huis. Artikelen die niet op voorraad liggen, zijn iets langer onderweg.
Heb je een afleveradres buiten Nederland.
Dan is je artikel langer onderweg. Deze tabel is daarbij een goede leidraad:
Land Levertijd + Extra bezorgtijd Duitsland, Luxemburg Vermeld op de website + 6 tot 7 werkdagen Overige EU-landen, Noorwegen, Zwitserland Vermeld op de website + 6 tot 7 werkdagen Overige Europese landen Vermeld op de website + 7 tot 9 werkdagen Noord- en Midden-Amerika, Caribisch gebied Vermeld op de website + 5 tot 12 werkdagen Azië, Australië, Nieuw-Zeeland Vermeld op de website + 9 tot 12 werkdagen Overige landen Vermeld op de website + 8 tot 10 werkdagen Standaardbezorging:
Onderstaande bezorgopties en aanvullende services worden niet meegerekend in het totaalbedrag.
- Kleine pakketten via pakketdienst: maandag t/m zaterdag
- Grote pakketten via pakketdienst: maandag t/m zaterdag
Staat je bestelling in je account? Dan is het gelukt.
Als je meer dan 45 minuten geleden besteld hebt en je hebt geen bevestiging ontvangen en er staat ook niets in je account, neem dan contact op met de klantenservice. En maak je geen zorgen: als er geld is afgeschreven, dan betalen we je automatisch terug.
Nee, om je gegevens te beschermen kan een bestelling niet meer aangepast worden. Als je bestelling nog niet verzonden is, kun je die wel annuleren.
Als je bestelling nog niet verzonden is, kun je annuleren en daarna het juiste bestellen. Als je bestelling verzonden is, kun je retourneren of eventueel weigeren aan de deur.
Dat je bestelling mislukt is, kan meerdere oorzaken hebben. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de reden van je mislukte bestelling en van je betaalmethode:
technische storing
- iDEAL of achteraf: binnen 3 werkdagen
- Creditcard: binnen 5 werkdagen
- Cadeaubon/-kaart: binnen 2 uur opgewaardeerd
In 3 eenvoudige stappen:
- Leg een artikel in je winkelwagentje en ga naar bestellen.
- Controleer en regel je bestelling. Denk aan het adres, bezorgdatum en inpakservice.
- Rond af door te betalen. Dat kan met een cadeaubon, iDEAL, creditcard of, indien aangeboden, achteraf.
Tips:
- Als je nog geen account hebt dan kun je dit tijdens het bestellen aanmaken. Onze medewerkers kunnen telefonisch geen bestelling voor je plaatsen.
- Als je een probleem hebt tijdens het bestellen, verwijder dan je cookies en probeer het opnieuw. Instructies voor het verwijderen van cookies vind je in ons cookiebeleid.
- Wil je een bestelling plaatsen voor grotere aantallen? Vraag dan een offerte aan
My Italian Retourneren & Annuleren
In de meeste gevallen gratis. En zo gemakkelijk mogelijk. We krijgen wel graag een seintje zodat we voor een snelle terugbetaling kunnen zorgen. Daarom start elke retourzending in je account: Log in, ga naar je bestelling en meld je artikel retour. Kom je er niet uit stuur ons een email en we sturen een retourlabel.
Tips:
- Bewaar je verzendbewijs. Daarmee kunnen we je verzending traceren als er iets misgaat.
- Meerdere artikelen retour? En zijn alle artikelen van dezelfde verkoper? Dan kan alles in 1 doos. Lekker efficiënt, daar houden we van! Stop wel elk retouretiket in de doos.
- Past het niet in 1 doos? Geen probleem. Vermeld het adres en retournummer op elke doos, dan matchen wij ze in ons magazijn.
- Je kunt ook retourneren via het modelformulier voor herroeping.
Let op wij brengen kosten voor retouren in rekening. Deze staan gelijk aan het verzendbedrag.
De retourvoorwaarden vind je hieronder. Waar het op neerkomt, is dat je rustig over je aankoop mag nadenken. Als je artikel geen goede match is, mag je het naar ons terugsturen binnen de zichttermijn. In je account vind je een overzicht van welke artikelen je nog kunt retourneren.
Retourvoorwaarden
-
Zowel bij artikelen van My Italian als bij artikelen van verkopers via My Italian is er altijd een retourtermijn van minstens 7 dagen. Bij artikelen die je koopt bij een particuliere verkoper geldt een retourtermijn van 7 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat jij het artikel ontvangt.
- Het artikel zit in de originele verpakking (voor zover mogelijk).
- Artikelen die je niet kunt retourneren:
- Cadeaubonnen en -kaarten.
- Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling is verbroken.
-
Daar kunnen we kort en krachtig op antwoorden: Ja. Een pakket retoursturen kost geld. Deze worden berekend op basis van het gewicht van het totale pakket. Met een minimum van € 9,95.
Dit bedrag verrekenenen we met de betaalde bezorgkosten. Deze staan gelijk aan de retourkosten. Wij bieden dan ook geen gratis verzending aan.Zoek, en jij zult vinden! Nee hoor, grapje. Je krijgt vanzelf het juiste retouradres voor jouw artikel tijdens je retourmelding. We hebben namelijk meerdere adressen en op deze manier krijg je altijd automatisch het juiste adres. Zo hoef jij nooit te zoeken.
Pak je beste pen en schrijf het retouradres mét retournummer op je retourpakket. Dat hoeft niet in je allermooiste handschrift, als het maar goed leesbaar is.
Tips:
- Retourneer je via PostNL? Dan krijg je een barcode. Meer heeft de PostNL medewerker niet nodig. Even scannen en je pakketje kan meteen door.
- Heb je een ophaalafspraak gemaakt? Dan is een geprint retouretiket wel nodig.
Natuurlijk, je mag je altijd bedenken. Heb je een ophaalafspraak gemaakt? Laat dan even iets weten aan onze klantenservice.
In alle andere gevallen hoef je niks te doen. Behalve je bestelling betalen als je dat nog niet had gedaan.
Da’s heel simpel: we laten het je weten. We mailen je zodra je retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat je het teruggestuurd hebt.
Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat jij het verstuurd hebt. We houden je op de hoogte via mail. Zodra je retour is verwerkt, betalen we je terug.
We betalen je meteen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze teruggestuurd zijn. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:
- iDEAL of achteraf: binnen 3 werkdagen
- Creditcard: binnen 5 werkdagen
Heb je betaald met een cadeaubon en een andere betaalmethode? Dan betalen we je op dezelfde manier terug. We waarderen eerst de cadeaubon op en storten het restbedrag op de rekening waarmee je betaald hebt.
My Italian Garantie & Reparatie
Dat lossen we zo snel mogelijk op.
Pas ontvangen
In de meeste gevallen retourneer je gratis je artikel en we betalen je zo snel mogelijk terug.Met pas bedoelen we binnen de zichttermijn. Voor zowel myitalian.nl als voor verkopers is de zichttermijn 30 dagen na aankoop.
Als je het toestel gekocht hebt bij één van onze verkopers, helpt die je graag. Via de bestelling in je account kun je direct contact opnemen met de verkoper
Natuurlijk! Wij garanderen dat je bij My Italian een artikel koopt dat in goede staat is en bij normaal gebruik zoals verwacht blijft werken, dit is de wettelijke garantie.
Als het niet zo is, zoeken we uiteraard samen met jou naar een goede oplossing. Afhankelijk van je artikel regelen we een reparatie of terugbetaling van het aankoopbedrag. Als je gekocht hebt bij 1 van onze verkopers, staat onze verkoper voor je klaar via de bestelling in je account. Omdat je de koopovereenkomst met hem hebt afgesloten, is hij ook degene die je helpt.
Extra fabrieksgarantie
De meeste fabrikanten bieden je een extra garantie, namelijk de fabrieksgarantie. Of jouw artikel deze garantie heeft, zie je in de documentatie van het artikel.Je factuur of aankoopbewijs is ook meteen je garantiebewijs. Je factuur bewaren we in je account, bij de bestelling. Zo raak je die nooit meer kwijt. Handig, toch?
Dat hangt van het artikel af. De garantie die wij je bieden, is wettelijk vastgelegd en is afgestemd op de verwachte levensduur van een artikel. Zo moet een koelkast of wasmachine bijvoorbeeld langer meegaan dan een dvd-speler of reishaardroger.
De fabrieksgarantie verschilt per fabrikant. Hoelang die duurt, zie je in de documentatie van je artikel.
My Italian Betaalmethode
Met geld. Of crypto currencies. En welke methode je ook kiest, je betaalt sowieso veilig.
- Achteraf betalen: Momenteel bieden wij n iet de optie op achteraf te betalen.
- iDEAL: via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank.
- Creditcard: het bedrag wordt gereserveerd en pas afgeschreven nadat je artikel is geleverd.
- Crypto currentcy: via Coinbase is het mogelijk in jouw gewenste crypto munt te betalen. Bitcoin, Etherium. Of kies je eigen munt naar keuze.
In veel gevallen is dit mogelijk. Als het niet kan, komt dat door 1 of meer van onderstaande factoren:
- Totaalbedrag van je bestelling
- Soort artikelen in je bestelling
- Eventueel onbetaalde facturen
- Aantal bestellingen dat je eerder bij ons geplaatst hebt
- Bezorging op een afhaalpunt
- 1 van je facturen is overgedragen aan het incassobureau
Je kunt je bestelling uiteraard wel afronden met een andere betaalmethode.
Betaal je liever niet meteen? Bij creditcard wordt het bedrag pas afgeschreven als je artikel verzonden is.
Nog steeds hulp nodig?
Community
Krijg antwoord van andere My Italian gebruikers. Stem op ideeën die My Italian vormgeven en verdien beloningen door deelname.
Neem contact op met de klantenservice
Soms heb je wat hulp van je vrienden nodig. Of een My Italian klantcontact specialist. Maak je geen zorgen… we zijn er voor je.
My Italian
Het platform voor Authentiek Italiaanse Producten – La Dolci Vita
Kom je er niet uit?
Vraag het onze chatbot, die weet (bijna) alles.
> Chat met Botto
We gaan voor je opzoek naar de juiste medewerker.
> Bel of Mail
Zo geregeld betalen, retoureneren, pakketjes volgen en meer.
> Naar je account